10 oktober tot 11 november

De CrossFit Open workouts 2020

De CrossFit Games 2019 zijn nog maar net achter de rug en de Open workouts voor 2020 staan alweer voor de deur. In oktober barst het geweld van de CrossFit Open workouts namelijk al los. De eerste workout wordt bekend gemaakt op 10 oktober. De gehele Open competitie loopt door tot 11 november.

De Open en de Games.

De CrossFit Open workouts zijn één van de kwalificatie mogelijkheden voor de CrossFit Games.

Mooi.

En wat zijn de Games eigenlijk?

De Games zijn binnen de CrossFit community vergelijkbaar met wat het WK is binnen andere sporten.

Degene die de CrossFit Games wint krijgt de titel “Fittest on Earth”.

Hoe werken de Open workouts?

De CrossFit open bestaat uit een vijftal workouts (aka WODs) die wekelijks één voor één bekend worden gemaakt.

De eerste workout wordt op donderdag 10 oktober bekend gemaakt. Je hebt daarna vijf dagen de tijd om de workout uit te voeren en je scores te loggen (indien je officieel deelneemt via CrossFit.com).

Workouts & Datums

Check hieronder de datums van de vijf workouts:

WorkoutBekendmakingScore vastleggen
Workout 1Donderdag 10 oktoberMaandag 14 oktober
Workout 2Donderdag 17 oktoberMaandag 21 oktober
Workout 3Donderdag 24 oktobertMaandag 28 oktober
Workout 4Donderdag 31 oktoberMaandag 4 november
Workout 5Donderdag 7 novemberMaandag 11 november

Toegankelijk voor recreatieve CrossFitters

De Open workouts bij Primal.

De CrossFit Open workouts is de grootste CrossFit qualifier van over de hele wereld. De beste mannen en vrouwen van elk land kwalificeren zich hiermee voor de CrossFit Games. /p>

Niet schrikken. De Open workouts zijn ook toegankelijk voor recreatieve CrossFitters, het is namelijk mogelijk om elke workout naar jouw niveau te scalen (net zoals tijdens de lessen). Daarbij bepaal je zelf of je officieel deelneemt en je scores online logt, je kunt namelijk ook prima meedoen zonder je in te schrijven.

Mocht je vragen hebben of tips ten aanzien van de workouts willen bespreken dan is er een trainer aanwezig die je kan helpen.

Omdat wij waarde hechten aan onze CrossFit programmering voor de lessen en omdat we ruimtegebrek willen vermijden tijdens de lessen, bieden we ruimte voor de CrossFit Opens op zondagen tijdens de open gym. Check hieronder de planning.

  • Workout 1  - Zondag 13 oktober
  • Workout 2  - Zondag 20 oktober
  • Workout 3  - Zondag 27 oktober
  • Workout 4  - Zondag 3 november
  • Workout 5  - Zondag 10 november

Mocht je vragen hebben of tips ten aanzien van de workouts willen bespreken dan is er een trainer aanwezig die je kan helpen.

CrossFit Open workouts 2019.

Check hiernaast de Open workouts van 2019.

19.1

Complete as many rounds as possible in 15 minutes of:

  • - 19 wall balls 20/14 lb.
  • - 19 cal. row

19.2

Beginning on an 8-minute clock, complete as many reps as possible of:


  • - 25 toes-to-bars
  • - 50 double-unders
  • - 15 squat cleans, 135/85 lb.
  • - 25 toes-to-bars
  • - 13 squat cleans, 185/115 lb.

If completed before 8 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:

  • - 25 toes-to-bars
  • - 50 double-unders
  • - 11 squat cleans, 225/145 lb.

If completed before 12 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:

  • - 25 toes-to-bars
  • - 50 double-unders
  • - 9 squat cleans, 275/175 lb.

If completed before 16 minutes, add 4 minutes to the clock and proceed to:

  • - 25 toes-to-bars
  • - 50 double-unders
  • - 7 squat cleans, 315/205 lb.

Stop at 20 minutes.

19.3

For time:


  • - 200-ft. dumbbell overhead lunge
  • - 50 dumbbell box step-ups
  • - 50 strict handstand push-ups
  • - 200-ft. handstand walk
  • - Men: 50 lb. dumbbell, 24-in. box 
  • - Women: 35 lb. dumbbell, 20-in. box  

Time cap: 10 minutes

19.4

For total time.
3 rounds of:

  • - 10 snatches
  • - 12 bar-facing burpees
Then, rest 3 minutes before continuing with:

3 rounds of:

  • - 10 bar muscle-ups
  • - 12 bar-facing burpees
  • - Men: snatch 95 lb.
  • - Women: snatch 65 lb.

Time cap: 12 minutes

19.5

33-27-21-15-9 reps for time of:

  • - Thrusters
  • - Chest-to-bar pull-ups
  • - Men: thruster 95 lb.
  • - Women: snatch 65 lb.

Time cap: 20 minutes